Eficientizează-ȚI timpul!

Standard

Eu sunt ocupată, TU ești ocupat, cu toții suntem foarte ocupați! Cam asta aud eu din ce în ce mai des…și pentru că îmi place să cred că există explicații și soluții pentru orice, am decis să abordez și această chestiune. De foarte multe ori am avut impresia că sar sau alerg în jurul unor sarcini de lucru planificate, tocmai din simplul fapt că îmi imaginam că nu mă voi încadra în timpul alocat pentru acele sarcini. 

Nu știu dacă ȚI s-a întâmplat și ȚIE să ai această impresie și mai mult, să nu TE încadrezi în timpul alocat sarcinilor, să nu le termini la timp…dar eu am mai avut ghinionul de a mă afla într-o astfel de situație. Eram obișnuită cu convingerea că pentru a realiza ceva, pentru a ajunge acolo unde doresc este nevoie de foarte multă trudă și sudoare, însă nu este necesar doar atât. Ca în orice activitate pe care o întreprindem este nevoie de multă muncă fizică dar și de truda mentală..gandire..atenție..concentrare și cunoștințe.

Confruntându-mă cu situații dificile în ceea ce privește raportul timp-sarcini planificate, am încercat să mă îndrept, să încerc să-mi organizez mai bine timpul dar și sarcinile, dar și să mă documentez legat de acest lucru. Astfel, am izbutit să obțin rezultate mai bune și să fiu din ce în ce mai mulțumită de activitatea mea. Așa cum obișnuiesc de fiecare dată, cu mare drag ÎȚI împărtășesc și ȚIE ceea ce am dobândit legat de eficientizarea timpului și a sarcinilor de lucru.

Prin urmare, ce anume este de făcut pentru a realiza mai multe sarcini, pentru a duce la îndeplinire mai multe obiective într-un timp mult mai scurt?!
E mai ușor decât ȚI-ai imagina, este vorba doar de un pic de planificare și o mulțime de bun simț.

ÎȚI propun pentru început să separi planificarea pentru serviciu de planificarea pentru timpul dinafara locului de muncă.

1. Eficientizarea timpului la locul de muncă

Spune-mi, ÎȚI începi cumva ziua de lucru fără să-ȚI planifici din timp ceea ce dorești să obții? Știu că uneori ai procedat în acest mod, însă ești convins că nu așa ar trebui să faci.  Dacă lași mailurile și oamenii din jurul tău să TE afecteze și practic să-ȚI dicteze ceea ce trebuie să faci astăzi, nu vei răzbi să fii eficient în activitatea pe care o întreprinzi.

Dacă ÎȚI stabilești agenda de lucru înainte să dai startul la activitate, vei avea mai mult SUCCES în a duce la îndeplinire tot ceea ce ȚI-ai propus și culmea, într-un timp mult mai scurt. Și uite așa vei obține rezultate grozave la obiectivele pe care tocmai ce le-ai bifat. TU și numai TU ar trebui să controlezi ziua TA de lucru.

Desigur, TU trebuie să rămai pregătit în cazul în care apare ceva neprevăzut. Tocmai de aceea este foarte importantă această planificare a agendei încă din timp. În cazul în care apare ceva neprevăzut, e important să definești starea activității respective.. e importantă sau e urgentă? Odată ce ai stabilit asta, poți foarte simplu să-ȚI reprogramezi pentru ziua următoare una din activități, ca să te asiguri că nu va ramâne nerezolvată.

Poate pentru început nu ÎȚI va fi chiar la îndemână să construiești planificarea din timp, dar îndată ce ai să TE bucuri de rezultatele pe care le obții, vei realiza că este imperios necesar să ai tot timpul o astfel de planificare.

2. Eficientizarea timpului înafara locului de muncă

E la fel de important să ÎȚI planifici activitățile din viața personală. Dacă știi foarte bine ceea ce vrei și ai deja schițată o imagine de ansamblu în mintea TA, este evident că vei obține rezultate uimitoare mai repede decât TE-ai aștepta.

Mai jos ȚI-am pregătit o listă cu ceea ce ar trebui să faci ca să ÎȚI fie foarte clar ce dorești și cum ar trebui să se miște lucrurile în direcția realizării acelor dorințe.

  • Petrece timp stabilindu-ȚI obiectivele. Nu ÎȚI forma doar o idee vagă legat de aceste obiective. Rezervă-ȚI tot timpul necesar pentru a stabili ce anume ȚI-ai dori. Chiar dacă  nu ești convins 100% de acest lucru, treci la acțiune. Trebuie doar să începi să mergi pe un drum în ideea de a TE convinge dacă acela este sau nu drumul TĂU.
  • Planifică-ȚI timpul și oferă prioritate la ceea ce este cu adevărat important. Dacă ai scopuri nobile și vise mărețe, e musai să te îndrepți către ele cu pași mici, puțin câte puțin până ajungi la ele și asigură-TE că tot ceea ce faci zilnic TE ajută în atingerea lor. TE rog să nu irosești timpul cu lucruri care nu TE vor ajuta niciodată să-ȚI îndeplinești visele și obiectivele. 
  • Elimină complet din programul TĂU activitățile care nu ÎȚI folosesc la nimic. Viața este mult prea frumoasă și mult prea scurtă pentru a o irosi sorbind „vin ieftin” și pentru a naviga la întâmplare pe internet fără nici o țintă. Termină cu asta! Există țeluri de atins și de asta ar trebui să TE preocupe.

Lămurește-TE asupra obiectivelor TALE. Notează un indicator în dreptul fiecărui obiectiv în funcție de nivelul de importanța al acestuia. Când vei începe să acționezi vei primi imediat si roadele acțiunilor TALE și vei  rămâne surprins pentru că se vor manifesta mult mai repede decât ai preconizat inițial.

Acestea fiind spuse, ÎȚI doresc mult SUCCES!

Lasă un comentariu