Arhive zilnice: 15 iunie 2012

Catre optimism, acum!

Standard

Incurajata de constatarea ca 50% din gradul de fericire e mostenit genetic, 40% e dat de modul nostru intern de a gandi/ interpreta  si DOAR 10% depinde de factori externi (cati bani avem, in ce casa stam etc), am hotărât ca viața mea să fie mai activă, mai fericită,mai sănătoasă, să-mi fac mai multe cunoștințe și să fac în fiecare săptămână câte ceva cu totul nou. Da, m-am hotărât să mă bucur de jumătatea plină a paharului si să devin un om mai optimist. Se pare că nu prea imi este de folos sa fiu altceva, ca sa-l parafrazez pe Churchill.

Decizia ca decizia, problema e cum ar fi posibil? Planul meu arată cam așa:

I. Am notat pe un cartonas 5 (cinci!) pasi exacti, special ticluiti sa ma arunce direct in bratele optimismului. În loc să mă plâng, voi alege să:

1. Practic recunostinta.

2. Laud pe cei din jur.

3. Mă focalizez pe succes.

4. Răsuflu si să las de la mine.

5. Mă rog și meditez.

Deci când sunt gata să încep să-mi plâng de milă, mai întâi îmi analizez acțiunile și gandurile cu ochii pe cartonașul scos iute din geantă.
De fiecare dată repet același tipar de comportament, apoi mă premiez cu una din micile plăceri ale vieții aflate la îndemână în acea situație.

La Pasul 3 merită puțin zăbovit. Dacă te confrunți cu o situație mai puțin plăcută, caută să vezi partea plină a paharului și să găsești explicații optimiste  pentru ceea ce s-a întâmplat. Mai mult decât atât, descoperă cel puțin două lucruri pe care le poți învăța din respectiva situație și oferă-le conotații amuzante, pentru că așa vei avea un motiv în plus să crezi că data viitoare va fi cu siguranța mai bine!

II. Îmi ofer un bonus zilnic, servind fiecare zi într-un sandviș de optimism, astfel:

– Încep ziua cu..bucurie, optimism, încredere și suprize plăcute!
Mă trezesc suficient de devreme pentru a-mi oferi momente care mă fac fericită (cafeaua de dimineața, o melodie preferată, câteva pagini dintr-o carte sau chiar câteva minute de sport… inserează aici orice TE face fericit). Este foarte important să știi că modul în care începi ziua ÎȚI modelează tonusul pe care îl vei avea de-a lungul orelor care ȚI se aștern în față.

–  Scriu la sfârșitul fiecărei zile cel puțin 3 lucruri pozitive pe care le-am desprins din ziua respectivă.  Vei observa că dacă la început ÎȚI va fi  puțin mai greu să le găsești, pe parcurs vei fi plăcut suprins să vezi că lista TA are mai mult de trei lucruri pozitive. Antrenează-TE constant în a identifica ușor lucrurile bune, practica face perfecțiunea.

III. Am lipit la vedere Crezul optimistului!

Astfel, am un motiv să-mi monitorizez evoluția, marcând mare fiecare zi în care am respectat ce mi-am propus. Când am 21 de bife, sărbătoresc cu prietenii evenimentul!

Eu ÎȚI ofer mai jos Crezul Optimstului în varianta lui Christian D.Larson, însă ÎȚI poți crea singur propriul crez al optimistului! Fii optimist și încearca!

Nu uita, TU devii ceea ce gândești!

Nu permite ca o situație curentă să-ți influențeze acțiunile viitoare.