Interviu cu Dl. Romi Mihu: Orice lucru făcut din suflet, cu multă dăruire, va duce cu siguranţă spre succes!

Standard

SAM_1993Reporter: Bun găsit Domnule Mihu! Ne-am cunoscut cu aproximativ zece ani în urmă când deja eraţi directorul agenţiei Sovata a unei bănci puternice. Cum v-a ajutat experienţa acumulată pentru iniţiativa antreprenorială de acum – sunteţi proprietarul Casei Romantic- Sovata, o pensiune superbă care atrage din ce în ce mai mulţi turişti ?

Dl. Romi Mihu : Dintotdeauna am avut o atracţie spre domeniul turismului, şi asta fiindcă mi-a plăcut să călătoresc, să cunosc oameni, să socializez. Numeroasele provocări la care am fost supus de-a lungul timpului, când m-am aflat la cârma agenţiei bancare din Sovata mi-au folosit negreşit în conceptul şi dezvoltarea afacerii mele personale, fiindcă am dobândit experienţă în tehnica negocierii cu clienţii, despre tactica investiţională ori despre curajul de a simţi oportunităţile ca lucrurile să înceapă, să se pună în mişcare şi să aducă profit.

R: De ce v-aţi gândit să dezvoltaţi o asemenea afacere? Aţi simţit-o ca pe o completare binevenită pentru postura poate uneori rigidă de director de bancă sau v-aţi gândit la o sursă bună de venit pentru ultimele decenii de viaţă?

R.M: Cred că ambele afirmaţii sunt adevărate. E clar că uneori munca de multe ore continue la birou poate deveni anostă şi aduce şi rutină, iar evadarea în aer liber în jurul pensiunii care a devenit şi „acasă” pentru mine, fiindcă locuiesc şi eu împreună cu familia într-o casă adiacentă acesteia, mă face să-mi umplu bateriile, să fiu aproape de natură. De exemplu sunt mare iubitor de cai, iar cei pe care îi am imi aduc o bucurie enormă când îi îngrijesc ori doar îi privesc. Nu m-am zgârcit în achiziţionarea terenului când am gândit proiectul cu pensiunea Casa Romantic aşa că mă bucur de mult spaţiu pe care îl pot folosi pentru o grămadă de activităţi în aer liber. Retragerea de la stradă a construcţiei a avut drept scop să-mi creez o oază de linişte pentru mine şi pentru oaspeţii mei.
Apoi, într-adevăr, nu m-aş putea împăca prea uşor cu ideea de pensionar cu o viaţă sedentară şi care să se mulţumească cu o pensie modestă, aşa că sper că activitatea turistică în care m-am implicat să mă ţină activ mult timp fiindcă am o sumedenie de idei, de proiecte – nu e timp de lâncezit! Sper că va fi o afacere profitabilă în viitor.

R: Cum aţi început afacerea şi de unde aţi avut resurse pentru acest start-up? Aţi recurs doar la fonduri şi credite contractate în nume propriu sau aţi beneficiat de puțin ajutor de la stat prin programele europene?

R.M: Totul a fost din fonduri proprii, din credite pe care le-am contractat şi pe care încă le mai am în desfăşurare. Se pare că n-am fost prea norocos în sincronizarea momentelor când am avut nevoie de bani pentru dezvoltarea afacerii mele şi porţile deschise ale accesării de fonduri prin programele naţionale care susţin dezvoltarea turismului. Dar m-am descurcat şi singur şi cu susţinerea familiei.

R: Ce categorie de turişti credeţi că vă trec pragul mai degrabă? Pe cine aşteptaţi ?

R.M: În sezonul de vară, atunci când profitul pensiunii este maxim, aştept în primul rând familii cu copii care caută relaxare, linişte, joacă, aer curat şi o schimbare de atmosferă, dincolo de iureşul urban. În toate celelalte luni ale anului putem organiza teambuilding-uri reuşite pentru diverse companii. Este un proiect serios căruia i-am acordat multă atenţie aşa că de abia aştept să mă întrebaţi despre petrecerile medievale…

R: Ajungem şi acolo, n-am uitat…
Aş dori să ne spuneţi acum ce idei de atragere a turiştilor aveţi şi ce metode de a vă face reclamă folosiţi?

R.M: Sunt două canale principale : internetul şi povestea „din gură-n gură” a celor care şi-au petrecut vacanţa aici. Le dau maximă importanţă la amândouă, de aceea mi-am creat un site atractiv care să înfăţişeze pensiunea Casa Romantic şi folosesc desigur şi pagini de Facebook. Recunosc şi mă supun realităţii ca trăim timpurile „facebook” şi că altfel e mai greu să fii vizibil. Dar mă interesează foarte mult şi ce feedback primesc de la clienţii mei fiindcă ştiu că dacă vor povesti cunoscuţilor lor cu inima plină despre şederea lor aici, le vor trezi interesul şi în viitor ne vor vizita. Nu am dubii că este aşa, deja e o chestiune probată. Cu cât menţinem calitatea serviciilor cât mai sus la preţuri accesibile cu atât vom avea mai mult succes.

R: Ei, şi acum ajungem cu întrebările pe teritoriul unde vă mâdriţi cele mai tare, fiindcă sunteţi unic în zonă prin tir romanticaceastă ofertă… Aveţi o sală specială în care puteţi organiza petreceri (chiar şi nunţi) cu specific medieval, dar este o sală care poate fi închiriată şi pentru o serie de alte evenimente – simpozioane, congrese, întâlniri de afaceri. Povestiţi-ne mai întâi despre petrecerile medievale!

R.M: Ideea aceasta mi-a venit de la discuţia cu un prieten român stabilit în Germania care organizează astfel de evenimente. Pe lângă tot „arsenalul logistic”- care ţine de costume, arme, diverse obiecte, activităţi cu specific medieval , el mi-a citit şi nişte scenete cu izul acestei epoci care sunt rostite de participanţi şi care evident devin sarea şi piperul unei astfel de petreceri. Mi s-au părut totuşi puţin seci şi lipsite de savoare – m-am gândit că românilor le-ar trebui să găsească în ele un limbaj mai libertin, poate puţin „deochiat” potrivit cu o seară de relaxare şi veselie şi nu cu o şedintă la bancă! Aşa că, păstrând oarecum formatul narativ al acestor scrieri (scenete) le-am rescris cu mult umor şi mă bucură să văd cât îi încântă pe cei care le rostesc cât şi pe cei care le ascută.

R: Aveţi aşadar şi suflet de poet, şi talent scriitoricesc!

R.M: Fără falsă modestie, cred că am , mai ales că în tinereţe am cochetat ceva cu ideea de mă face actor.

R. Să revenim la petrecerea medievală pe care o puteţi organiza. În ce mai constă autenticitatea şi frumuseţea ei?

R.M: Avem deja 150 de costume medievale, chiar şi pentru copii, care acoperă o varietate largă de gusturi, mărimi şi modele. În curând ne dorim să ajungem la 200. Apoi, o seară medievală reuşită pe lângă atmosfera creată de ospăţ, muzica din acele vremuri şi scenetele de care am vorbit mai cuprinde şi diverse probe cavalereşti – tras cu arcul la ţintă, lupta dintre scutieri, lupta cu ghioaga, suflat în trompetă etc. Ideea a prins foarte tare şi oamenii sunt încântaţi să încerce şi acest tip de petrecere ca alternativă la una clasică românească.

R: Şi acum spuneţi-ne despre cealaltă destinaţie posibilă a sălii – pentru întâlnirile de afaceri. Cum ştiu românii să îmbine utilul cu plăcutul şi să aleagă un loc superb cum este Casa Romantic pentru a vorbi despre business?

R.M: Deja am avut câteva companii care ne-au contactat pentru organizarea de teambuilding-uri şi am avut succes. Apoi desigur, că sala se poate folosi şi pentru întâlnirile de afaceri, participanţii bucurându-se mai ales în pauzele întrunirilor de o atmosferă caldă, prietenească, cu multă verdeaţă şi aer curat – moment bun de reîmprospătare a ideilor şi gândurilor fiecăruia.

R: Cum faceţi faţă concurenţei? Sovata este o staţiune cu un potenţial turistic mare şi asta cred că v-a ajutat fiindcă sunteţi „de-al locului”. Cum reuşiti să atrageţi turiştii către Casa Romantic în defavoarea altor pensiuni?

R.M: E adevărat că locuind de mai bine de 20 de ani în Sovata, şi fiind director de agenţie bancară mă pot bucura de o anumită notorietate în zonă. Totuşi, nu ştiu cât atrag cu numele meu turiştii cât mai ales cu unicitatea ofertei mele de care v-am povestit. Sunt vizibil pe internet, aşa că familiile îşi pot programa din timp concediile alegându-ne pe noi ca şi gazdă. Apoi, ne mai lăudăm cu spaţiu mult pentru diverse activităţi de agrement pentru adulţi şi copii – piscină, leagăne, balansoar, un topogan cu sanie, popice, foişor de relaxare, biciclete, călărie… şi lucrurile sunt în dezvoltare. Vă mai spun că am şi o colaborare cu diverse locaţii turistice din ţară- Moeciu, Sighişoara, Cluj, Alba Iulia, Oradea- ca să facem cumva „schimb” de turişti, făcându-ne reclamă reciproc sau îndrumând turiştii spre locaţiile noastre atunci când au plecat într-un circuit mai lung.

R. Domnule Mihu, să le dezvăluim cititorilor noştri că în această toamnă treceţi pragul unei vârste frumoase – 60 de ani- moment în care oricine poate privi înapoi şi realiza o retrospectivă a urcuşurilor şi coborâşurilor vieţii. Vă simt cu inima plină şi mulţumit de ce aţi realizat până acum, gata să părăsiţi cu fruntea sus funcţia de director de agenţie bancară şi să vă dedicaţi exclusiv pensiunii dumneavoastră. Sunteţi încrezător că este o alegere corectă care să vă aducă succes? Cum aţi defini cheia succesului ?

SAM_1879R.M: Vin momente în viaţă când e timpul să facem alegeri şi să schimbăm macazul. Acum simt că a venit şi pentru mine vremea să las la conducerea agenţiei bancare, care a fost profitabilă ani şi ani la rând, pe cineva mai tânăr cu idei mai noi în acest domeniu iar eu să mă ocup de pensiunea Casa Romantic, s-o îngrijesc cum se cuvine, s-o fac şi mai vizibilă, şi mai vizitată. Părăsesc această postură cu fruntea sus, mulţumit de ce am realizat şi sunt sigur că-i o schimbare binevenită pentru mine şi familia mea. Cheia succesului ţine şi de implicare, de forţă în concentrare şi planificare dar şi de determinarea de a face schimbări fără regrete atunci când ele se impun.

R: Vă mulţumesc pentru interviul acordat, a fost o onoare şi o plăcere să vă reîntâlnesc şi să discut despre viaţă şi afaceri cu un om ca dumneavoastă. Vă doresc succes, idei îndrăzneţe şi aceeaşi voie bună care vă însoţeşte mereu!

R.M. Aşa să fie! Mulţumesc şi eu pentru această ocazie de a vorbi despre afacerea mea şi nu uitaţi că orice lucru făcut din suflet, cu multă dăruire, dacă mai este însoţit şi de bun simţ – în sensul cunoaşterii limitelor, a respectului faţă de oameni şi natură cât şi a intuirii drumurilor câştigătoare – va duce cu siguranţă spre succes.

Ruxandra David

Un răspuns »

  1. Pingback: Retrospectiva lunii august | Dezvoltare personala | Succes in afaceri | Idei de afaceri

Lasă un comentariu