Nu lăsa deciziile grele să te doboare!

Standard

deciziiOrice persoană care deține o firmă (indiferent dacă este mare sau mică) întâmpină greutăți în momentul în care are de luat decizii grele. De multe ori aceste decizii afectează compania, iar șeful trebuie să fie atent la hotărârile luate. Este o luptă continuă pentru a decide ce este bine și totul poate să fie extrem de extenuant. Dacă și tu te afli în aceeași situație, atunci noi te vom ajuta cu sfaturi pentru a învăța cum poți să iei decizii grele fără prea multe bătăi de cap.

Trebuie să ai o dispoziție bună

Nu contează cât de dificil a fost drumul până la muncă; nu contează dacă ai pierdut autobuzul sau dacă mașina ta a făcut pană. Aceste lucruri s-au întâmplat în afara job-ului, iar când ajungi la birou trebuie să fii într-o stare bună. Dacă tu îți verși toți nervii pe ce se întâmplă la muncă, atunci există mari șanse ca ziua ta să se transforme într-o zi dezastruoasă.

Este nevoie acum de o soluție?

Nu lua o decizie dacă nu este vorba despre ceva urgent. De ce? Pentru că dacă problema nu are nevoie de o rezolvare imediată, atunci ai șansa de a studia cerințele mai târziu  Ocupă-te de lucrurile urgente, iar restul lasă-le pe mai târziu pentru că s-ar putea ca peste câteva ore să ai idei sau  informații mai bune.

Plănuiește și nu pierde vremea

În cazul în care observi că ai tot mai multe lucruri de făcut în fiecare zi și că nu te mai descurci, atunci este timpul să îți faci un plan. Alcătuiește o listă cu tot ce trebuie rezolvat, gândește-te de cât timp ai nevoie pentru fiecare problemă și respectă un program. Îți recomandăm să faci asta înainte de a începe munca sau chiar cu o seară înainte. Când ajungi la birou trebuie să știi exact ce ai de făcut și să nu mai pierzi vremea.

Cere ajutor

Nu este ușor să fii șef și să conduci o companie, dar trebuie să recunoști: uneori ai nevoie de ajutor!  Nu lua decizii când esti copleșit de tot felul de cerințe. Hotărârile luate în această stare sunt de multe ori regretate și este greu să schimbi ceva. Nu ești singur; nu conduci singur o companie întreagă. Există oameni care te pot ajuta și care te pot scăpa de anumite probleme.

Asculți inima sau mintea?

Cei care dețin firme mici au uneori tendința de a  găsi rezolvări la unele probleme ascultându-și sentimentele. Nu este grav dacă alegi să faci asta, însă ai grijă pentru că s-ar putea să favorizezi pe cineva sau să te iei după lucruri care nu sunt neapărat importante sau logice.

Nu amâna la nesfârșit

Ai găsit oameni care să te ajute, ai mai multe idei pentru rezolvarea uneori probleme dificile, dar nu trebuie să amâni încontinuu totul. Gata, este timpul să acționezi, să iei o decizie și să termini cu partea dificilă. Nu este bine să amâni, mai ales pentru că tu ești șeful și lumea așteaptă să vadă rezulate, nu întârzieri.

Învață din probleme

După ce totul s-a terminat, trebuie să te gândești la ce ai învătat. Plănuiește mereu pașii de care ai nevoie și analizează care a fost motivul pentru care totul a părut extrem de greu pentru tine.

Mulțumeste

Nu te-ai zbătut de unul singur și chiar dacă nu credeai că o să rezolvi totul la timp, agitația s-a încheiat. Totuși, nu uita că angajații tăi te-au ajutat și au stat cu tine peste program când ai avut nevoie. Mulțumeste tuturor, comandă pizza și oferă-le o mică pauză pentru a se relaxa la birou. Toată lumea s-a implicat în proiect alături de tine așa că nu îți ignora angajații pentru că vei mai avea nevoie de ei pe viitor.

Concluzia?

Nimeni nu a spus că este ușor să fii șef, dar reține că nu trebuie să faci mereu imposibilul. Ești om și obosești sau nu faci față anumitor proiecte. Dacă ai o companie, atunci ai oameni care lucrează pentru tine și care se luptă alături de tine pentru a face totul să meargă cum trebuie. Cere ajutor dacă lucrurile devin grele, dar nu ține totul pentru tine pentru că vei răbufni la momentul nepotrivit și vei “ataca” lumea din jurul tău.

Lasă un comentariu