Arhive zilnice: 29 ianuarie 2013

Se poartă stilul tău de succes

Standard

stil de succesDragul meu cititor, vorbeam cu cineva zilele trecute despre o întâmplare care pe mine m-a impresionat și trebuie neapărat să o împărtășesc și cu tine.

Eu ca orice om de rând și *cât de cât normal*, îmi imaginam că succesul  pentru mai toți înseamnă bogăție: o afacere prosperă, vacanțe în Caraibe, un vapor mai ceva ca Titanicul și dacă se poate și un avion privat cu dormitor și bucătărie…e, am exagerat puțin dar cam așa stă treaba…

Iată însă ce poveste frumoasă care infirmă ce am îndrugat eu mai sus… nu știu cât de reală este, mi s-a spus că este veche și de demult,  poate a fost fabricată doar pentru mine să înțeleg niscaiva lucruri atunci când îmi văd viața ca pe o cafea amară din cauza unor probleme neînsemnate, oricum ar fi, haideți să vedem ce povețe putem fura din rândurile sale: Citește restul acestei intrări

Trucuri pentru dezvoltarea inteligenței

Standard

IQInteligența – un cuvânt mândru și frumos, care exprimă abundență … mai toți știu că a fi inteligent înseamnă a fi isteț, a avea o minte ageră care reușește să iasă din încurcături repede și bine…

Din punctul meu de vedere cuvântul are multe implicații și nu înseamnă că dacă nu poți spune rapid cât fac 23*50 ești mai puțin inteligent decât cei care pot oferi răspunsul în câteva secunde. Sau dacă  nu am reușit azi să ies dintr-o problemă mai rapid decât alții, nu înseamnă că mâine nu pot, depinde de circumstanțe.

Sunt pe deplin de acord  cu teoria lui Howard Gardner, un psiholog american care susține că există  mai multe tipuri de inteligență, printre cele mai importante amintesc: lingvistică, logico-matematică, muzicală, motrică și kinestezică,  spațială, interpersonală, intrapersonală. În niciun caz nu poți să ți le însușești pe toate dar fiecare este inteligent în felul său unic și special.

Haideți să vedem ce înseamnă fiecare dintre ele și ce trucuri putem folosi pentru a le dezvolta pe cele cu care nu prea am fost înzestrați de la naștere sau care pur și simplu ne stârnesc un interes mai mare. Citește restul acestei intrări